Menu

אימות חתימה נוטריוני

אימות חתימה נוטריוני

נוטריון הוא עורך דין המוסמך לאמת חתימה על מסמך משפטי. חתימתו נחשבת בעיני בית המשפט כאישור למקוריותו של המסמך, או לזהותו של החותם עליו ולכך שביצע את החתימה מרצונו החופשי. אימות החתימה מתבצע במשרדו של הנוטריון ורק לאחר שהוא מוודא את כשירותו המשפטית של בעל המסמך. לאחר האימות ניתן להשתמש במסמך כראיה בבית משפט או ברשויות אחרות, גם בארץ וגם בחו"ל.

אימות חתימה נוטריוני

חשיבותו של שירות אימות חתימה נוטריוני נובע מתהליך ההסמכה הארוך של עורך הדין. לא כל עורך דין מוסמך לכהן כנוטריון, והתנאי העיקרי הוא ניסיון של 10 שנים לפחות בעריכת דין פרקטית. מעבר לכך, עורך דין שרוצה לקבל הסמכה כנוטריון צריך להיות תושב ישראל בלבד וללא עבר בלילי או השעייה מלשכת עורך הדין. עליו לעבור בהצלחה השתלמות של לשכת עורכי הדין ובהמשך גם לעמוד בכללי אתיקה מחמירים. כל אלו הופכים את הנוטריון לעורך דין בעל משרה משמעותית עבור מערכת המשפט.

מתי צריכים לאמת מסמכים משפטיים?

יש מגוון רחב של מקרים משפטיים בהם כדאי לפנות למשרד עורכי דין ולהשיג אימות חתימה נוטריוני. אנו מספקים שירותי אימות חתימה על אישורי חיים, אישור נכונות של העתק מסמך וקבלת תצהירים. אצלנו תוכלו לקבל אישור חוות דעת של מומחה ותעודות רופא טרם הגשת תביעה, כמו גם להתייעץ עם עורכי דין מנוסים לגבי אישור עשיית צוואה.

נוטריון מספק את אישורו ומאמת את החתימה על מסמך רק לאחר שהוא מוודא שהפעולה נעשית מרצון ומחופש. עליו לבדוק שהפעולה אינה נוגדת את דיני המשפט, את החוק או את כללי האתיקה. מסמכי נוטריון מיועדים בדרך כלל לשמש ראיה בבית משפט, אך אימות החתימה על גבי מסמכים אחרים יכול לשמש גם לטובת התנהלות מול מוסדות ציבוריים.

עלות שירותי נוטריון קבועה ואחידה בכל רחבי הארץ. היא נקבעת אחת לחצי שנה על ידי משרד המשפטים וצמודה למדד המחירים לצרכן. אנחנו ממליצים שבכל משרד עורכי דין שתבחרו חשוב לקבל ליווי אישי בביצוע עסקאות, ולתאם אימות חתימה על ידי נוטריון מוסמך.

נגישות