Menu

ייפוי כוח נוטריוני

ייפוי כוח נוטריוני

ייפוי כוח הוא מונח המתאר מצב בו ניתנת הרשאה למיופה כוח, לבצע פעולה משפטית כלשהי בשם מייפה הכוח וכלפי צד שלישי. פעולות משפטיות שונות מחייבות מתן ייפוי כוח עבור עורך דין, אך יש גם שני סוגים של ייפויי כוח הדורשים פנייה לנוטריון. הסוג הראשון הוא ייפוי כוח נוטריוני כללי והסוג השני הוא ייפוי כוח לביצוע עסקאות במקרקעין הטעונות רישום בלשכת המקרקעין המחוזית. אנחנו במשרד עורכי דין מציעים את כל שירותי הנוטריון ומזמינים אתכם לייעוץ מוקדם.

יפוי כוח נוטריוני

פנייה לנוטריון לצורך קבלת ייפוי כוח כוללת עריכה של המסמך עצמו, או אימות החתימות שמופיעות עליו. נוטריון הוא עורך דין המוסמך לאמת, לאשר, להעיד ולערוך מסמכים משפטיים, לכן חתימתו נחשבת במקרים מסוימים כאישור למקוריותו של המסמך בעיני בית המשפט.

הבדלים בין סוגי ייפוי כוח נוטריוני

ייפוי כוח מיוחד מסמיך את מיופה הכוח לבצע פעולה משפטית אחת או מספר פעולות ספציפיות, בעוד בייפוי כוח כללי שנחתם או נערך על ידי נוטריון הרשאתו של המיופה אינה מוגבלת. ייפוי כוח כללי נחתם בדרך כלל בקרב בני משפחה והוא משמש לביצוע פעולות משפטיות מורכבות בשם אדם אחר. מפאת חשיבותו המשפטית של ייפוי כוח כזה, נוטריון הוא עורך הדין היחיד המוסמך לחתום עליו. ייפוי כוח כללי ללא חתימת נוטריון הוא מסמך ללא תוקף משפטי או משמעות.

ייפוי כוח לביצוע פעולות במקרקעין נדרש בכל התנהלות מול האגף הרלוונטי במשרד המשפטים. פעולה טעונת רישום בלשכת המקרקעין בשמו של אדם אחר מחייבת הצגת ייפוי כוח חתום וערוך על ידי נוטריון. זו פעולה משפטית בעלת ערך רב, לכן המחוקק מעניק את האחריות לחתימה על ייפוי הכוח לנוטריון המוסמך לכך.

הנוטריון חייב לוודא כי מייפה הכוח כשיר משפטית, מבין את משמעות הפעולה ומייפה מרצונו החופשי את כוחו של המיופה. אסור לו לאשר את ביצוע הפעולה אם ישנו חשש להיעדר כשירות או חוסר הבנה של מלוא המשמעות המשפטית. חתימתו של הנוטריון היא פעולה רגישה שמעניקה תוקף משפטי למסמך ומכאן נובעת חשיבותה הגדולה.

נגישות