Menu

משרדי עורכי דין

בחירת משרד עורכי דין

סביר להניח שכל אחד מאיתנו יזדקק בשלב כלשהו בחייו לשירותים משפטיים של עורך דין. גם אם לא נהיה חשודים בביצוע פשע או עבירה, כל אחד מאיתנו יזדקק ככל הנראה לייעוץ ולליווי משפטי בסוגיות שונות המתעוררות במהלך החיים. אלא שלמרביתנו אין כל השכלה משפטית ויכולת לבחור את עורך הדין הטוב ביותר עבורנו מבין מאות ואלפי משרדי עורכי הדין הקיימים בארץ. אז כיצד יודעים באיזה משרד לבחור? כל התשובות במאמר הבא.

התמחות משרדי עורכי דין

השלב הראשון בבחירת משרד עו"ד כולל התמקדות אך ורק במשרדי עורכי דין המתמחים בתחום המשפטי שאליו שייך עניינכם, כמו למשל: פלילים, דיני עבודה, דיני משפחה, דיני מיסים, דיני חברות, דיני תעבורה ועוד. ישנם משרדי עורכי דין המתמחים בתחום משפטי אחד וישנם משרדים שמתמחים במספר תחומים משפטיים. ריבוי התמחויות זה לא בהכרח מעיד על היעדר מומחיות, שכן במשרדי עורכי דין רבים, ישנן מחלקות שונות ועורכי דין רבים, שכל אחד מהם מתמחה בתחום משפטי אחר.

לצד ההתמחות של משרד עורכי הדין, חשוב גם לשים לב האם ישנם משרדי עורכי דין בעלי תת-התמחות ספציפית, העדיפה יותר מבחינתכם. כך למשל, ישנם משרדי עורכי דין רבים המתמחים בדיני נזיקין. אולם ישנם גם משרדי עורכי דין המתמחים אך ורק בתביעות רשלנות רפואית, שהן ענף אחד של דיני הנזיקין. אם עניינכם קשור בתת-התמחות ספציפית, כדאי לשקול בחירה במשרד עורכי דין שמתמחה בה.

משרדי עורכי דין BL

הרקורד של משרדי עורכי דין

כמו בבחירת בעלי מקצוע אחרים, גם בבחירת עורכי דין חשוב לשים לב לוותק ולניסיון שיש לעורך הדין בתחום התמחותו. אך מלבד שנות הוותק והניסיון, חשוב לבחון גם את טיבו של הניסיון, דהיינו את הישגיהם וכישלונותיהם של משרדי עורכי הדין. בחינת הרקורד המקצועי של משרדי עורכי דין צריכה לבדוק את שיעור ההצלחות שלהם בתיקים דומים שניהלו בעבר, בכמה תיקים הם זכו, מהו גובה הפיצוי שהצליחו להשיג ללקוחותיהם, האם הצליחו להקל את עונשם של לקוחותיהם גם אם הפסידו במשפט ועוד.

רקע מקצועי נוסף של עורכי הדין

לכאורה, עדיף לנו להיעזר בשירותיו של עורך דין שעסק כל חייו בעריכת דין ומכיר את תחום התמחותו מלפני ומלפנים. אלא שלעיתים, עורכי דין המגיעים מתחומי עיסוק משיקים, ושיש להם תואר אקדמי נוסף ו/או ניסיון מקצועי בתחום אחר, יכולים להועיל לכם הרבה יותר. כך למשל, עורכי דין שעבדו בעבר ברשות המיסים ומכירים את התחום על בוריו יוכלו להעניק שירות מקצועי ויעיל יותר בתחום דיני המיסים. עורכי דין פליליים שעבדו בעבר במשטרת ישראל יוכלו להעניק שירות טוב יותר בתחום הפלילים ועוד.

לסיכום, בחירת משרד עורך דין היא בחירה חשובה שאין לזלזל בה, במיוחד לאור ריבוי משרדי עורכי הדין הקיימים בשוק. לצד השיקולים שאוזכרו לעיל, חשוב לקחת בחשבון שיקולים כמו כימיה אישית בין עורך הדין ללקוח והאמון שנותן הלקוח במשרד כולו ובעורך הדין שלו. בדיוק לשם כך נועדה פגישת ייעוץ, בה יוכלו הצדדים להכיר זה את זה ולהחליט על המשך דרכם המשותפת.

נגישות