Menu

עורך דין גירושין

עורך דין דיני משפחה לגירושין

הליך גירושין הוא אף פעם לא הליך נעים, גם עבור זוגות הטוענים כי "נפרדו ברוח טובה ". אלא שישנם מקרי גירושין קיצוניים, המלווים באיומים ובהפחדות של  בן / בת הזוג, במטרה למנוע מהשני לנקוט בצעדים משפטיים לשמירה על זכויותיו, למנוע את עזיבתו וכדומה. במרבית המקרים מדובר באיומי סרק. היעזרות בשירותיו של עורך דין דיני משפחה תוכל להקל עליכם להתמודד עם איומים מצד בן / בת הזוג ותבטיח את זכויותיכם.

עורך דין גירושין

"לא אתן לך לראות את הילדים"

זהו האיום הנפוץ ביותר, שנשמע בדרך כלל מפיו של ההורה שסיכוייו לקבל משמורת נמוכים יותר. כל עורך דין גירושין יודע כי כשההורים אינם מסכימים ביניהם על הסדרי הראייה, המשמורת נקבעת בהתאם להמלצותיה של פקידת הסעד. אם מדובר במקרים קיצוניים, נערכת בדיקת מסוגלות הורית מקיפה על ידי מומחה בתחום הפסיכולוגיה או הפסיכיאטריה, כדי לקבוע האם אחד ההורים אינו כשיר לגדל את ילדיו. חשוב לזכור שבהליך משפטי, עורך דין גרושין נדרש להציג הוכחות כדי לשכנע את בית המשפט שהורה לא זכאי למשמורת על ילדיו. לכן, כל איום שכזה הוא חסר בסיס, כי ללא הוכחות אי אפשר למנוע מהורה לראות את ילדיו.

"לא תראי/ה ממני גרוש"

עוד איום משולל כל בסיס הוא האיום הכלכלי. איום זה נועד להפחיד את הצד שמרוויח פחות או שתלוי לחלוטין בבן / בת הזוג מבחינה כלכלית. גם כאן כל עורך דין גירושין יאמר לכם כי אין לאיום זה אחיזה במציאות. חוק יחסי ממון קובע שכל הרכוש (דירה, כספים, עסק, זכויות סוציאליות ועוד) שצברו בני הזוג במהלך תקופת הנישואין צריך להתחלק ביניהם בצורה שווה, גם אם הוא רשום על שמו של אחד מבני הזוג.

איום זה צריך להדליק אצל כל אחד ואחת נורת אזהרה, שכן הוא מעיד בדרך כלל על רצון להעלים נכסים וממון לפני קבלת הגט. לכן כדאי לפנות בהקדם לעורך דין גירושין, שיוכל לנקוט בצעדים משפטיים למניעת תרחיש זה, כמו למשל: פנייה לחוקר פרטי לצורך חקירה כלכלית לאיתור נכסים על שמו/ה של בן / בת הזוג, הוצאת צווי גילוי מידע עבור מוסדות פיננסיים (כמו בנקים, חברות ביטוח, חברות השקעות וכו') כדי לאתר חשבונות לא ידועים.

"אספר הכול לשלטונות המס"

מטבע הדברים, בני זוג נשואים יודעים זה על זו סודות רבים, לרבות סודות אודות העלמות מס למיניהם. בן זוג זועם יכול לאיים בהלשנה לשלטונות המס, רק לצורך נקמה והפחדה. גם כאן מדובר באיום סרק, שכן מימושו עלול לפגוע בשני הצדדים. כל עורך דין גירושין יודע שחלוקה שווה של הנכסים שנצברו במהלך הנישואין מתייחסת גם לחובות, כך שבסופו של דבר גם בן הזוג "המלשין" ייאלץ לשאת בנטל האחריות על העלמת המס.

עורך דין גירושין

ישנם עוד שלל איומים הנשמעים בין בני זוג הנמצאים בעיצומו של הליך גירושין: איומים לפרסום תמונות אינטימיות, שם של מאהב / מאהבת, איומים לפנות לרבנות, איומים להשאיר את האישה עגונה ועוד. בכל מקרה מומלץ לנהוג בקור רוח ולפנות לעורך דין המתמחה בדיני משפחה / עורך דין גרושין, שידאג לכל זכויותיכם המגיעות לכם על פי חוק.

נגישות