Menu

עורך דין הוצאה לפועל

עורכי דין הוצאה לפועל

קוראים מצבים בהם גוף פיננסי מעניק הלוואה לאיש פרטי או לחברה, ואז מוצא עצמו בבעיה לגבות את הכסף. במצבים הללו עומדת לאותו גוף פיננסי הזכות לפנות לבית המשפט. אחרי סיום המשפט, מתקבל פסק דין המחייב את הלווה לשלם, אך זה עוד לא אומר שהאיש או הארגון ממהרים לשלם את חובם. ישנם מקרים בהם מדובר בהתחמקות מתשלום חובות, אך לעיתים הבעיה היא שלחייב פשוט אין דרך להחזיר את הכסף.

הצעד הבא של המלווה הוא לפנות ללשכת ההוצאה לפועל. לאחר הגשת הבקשה, החייב יכול להגיש מכתב התנגדות ובו לנמק למה הבקשה אינה מוצדקת, או לחילופין להגיש מסמכים המאשרים את סגירת החוב, כל זאת בתוך 21 יום. בהנחה שצעדים כאלו לא ננקטו, על החייב יהיה לעמוד בתשלומים שנקבעו לו על ידי לשכת ההוצאה לפועל. מטרתו של הליך הוצאה לפועל הוא למנוע פגיעה חמורה במיוחד בחייב ובמשפחתו. אך אם החייב לא יעמוד בתשלומים שנקבעו לו, אפשר לנקוט מולו בצעדי ענישה כגון עיקולים, מאסרים, עיכוב יציאה מהארץ ועוד. מכאן שחשוב מאוד שההחלטה תהיה מאוזנת.

עורך דין הוצאה לפועל

תהליך הוצאה לפועל

מכל האמור לעיל ניתן להתרשם עד כמה התהליך מורכב. מכאן שגם החייב וגם הלווה זקוקים לעורך דין הוצאה לפועל שייצג את האינטרסים שלהם. מצד אחד, בנקים לא יכולים להרשות לעצמם לוותר על חובות, כי זה יעודד גם אחרים להתחמק מהחזרת הלוואות. מצד שני, החייב צריך עדיין להמשיך ולהתקיים בעולם המונע על ידי כסף. כדי שההליך יהיה מאוזן צריך ששני הצדדים יקבלו ייצוג הולם על ידי עורך דין הוצאה לפועל.

המצב מסתבך אף יותר כשלחייב יש מספר תיקי הוצל"פ, ומצבים אלו מתרחש לא אחת כאשר בית עסק מתפרק. במצבים הללו חשוב במיוחד שעורך דין הוצאה לפועל יהיה מעורב בתמונה, שכן יש צורך באיחוד תיקים, זאת כדי למנוע מצב של תשלומים כבדים מדי, שהחייב לא יצליח לעמוד בהם. חשוב להדגיש שהמטרה של כל הצדדים היא להגיע להסדר שניתן לקיים אותו. יחד עם זאת, בקשה לאיחוד תיקים אינה מתקבלת באופן אוטומטי, שכן לשכת ההוצאה לפועל אינה נוטה לוותר בקלות על חובות. החייב צריך לעמוד במספר קריטריונים לא פשוטים כדי להיות זכאי לאיחוד תיקים.

עורך דין הוצאה לפועל איחוד תיקים

הדרך הטובה ביותר לקבל איחוד תיקים היא לפנות לתהליך של פשיטת רגל. תהליך זה נועד כדי לאפשר לאיש העסקים להשתקם מבחינה כלכלית, אך עליו להוכיח תחילה שפעל בתום לב. כידוע, הוכחת כוונות זה דבר מורכב ביותר, ולכן יש צורך בעזרתו של עורך דין הוצאה לפועל בעל ניסיון נרחב, זאת כדי להפוך את התהליך ליעיל ולקצר יותר.

בתהליכי הוצאה לפועל חשוב ביותר לראות לא רק את החייב אלא גם את הנושים, שמצידם לא יקבלו את ההלוואה שנתנו בחזרה, וזה פוגע בהם מבחינה כלכלית. חשוב ביותר לנסות ולהחזיר להם את המקסימום שאפשר. כדי לוודא שהצד של הנושים לא יישכח, חשוב ביותר שאף הם יפנו לעזרתו של עורך דין הוצאה לפועל המתמחה בתחום.

נגישות