Menu

עורך דין רשלנות רפואית

רשלנות רפואית

על פי הערכות המתפרסמות באמצעי התקשורת השונים, מדי שנה מתים בישראל כ- 2,000 בני אדם כתוצאה מטעות או מתאונה שהתרחשה בזמן הטיפול הרפואי שקיבלו או בגללו. אלפי בני אדם נוספים נפגעים מדי שנה כתוצאה מטעויות שנעשו על ידי רופאים במרפאות קופות החולים או בבתי החולים השונים בארץ. בפני כל אחד מאותם אנשים (או בני משפחותיהם) עומדת האפשרות להגיש תביעה בגין רשלנות רפואית. באמצעות היוועצות עם עורך דין רשלנות רפואית הם יוכלו לדעת האם אכן ישנו בסיס לתביעה.

בדיקת הבסיס לתביעה

השאלה האם התקיימה רשלנות רפואית היא בראש ובראשונה שאלה רפואית, ורק אחר כך שאלה משפטית. לכן, בשלב הראשון עורך דין רשלנות רפואית יבקש מכם לחתום על טופס ויתור על סודיות רפואית כדי להעביר את התיק הרפואי שלכם לרופא מומחה בתחום הרלוונטי שייתן את חוות דעתו, האם אכן יש בסיס לטענת הרשלנות הרפואית.

אף על פי שהחוק לא הגדיר בדיוק מהי רשלנות רפואית וכל מקרה נבחן לגופו, קיימים 3 תנאים בסיסיים הנדרשים להוכחתה:

  • רשלנות רפואית יכולה להיגרם אך ורק על ידי גורם רפואי: רופאים, אחיות, רוקחים, קופת חולים, בית חולים ועוד. ניתן לתבוע את הרופא / המוסד הרפואי וגם להגיש תביעות ביטוח כנגד חברת הביטוח.
  • רשלנות נגרמת כאשר הגורם הרפואי פועל בניגוד לסטנדרטים המקובלים בהליך הרפואי, ובניגוד לשיקול הדעת של הרופא הסביר.
  • הוכחת נזק בריאותי שנגרם כתוצאה מאותה פעולה רשלנית.

את קיומם של התנאים הללו יבחן עורך דין רשלנות רפואית וייעץ לכם האם כדאי להגיש תביעה או לא. לעיתים, גם אם יש בסיס לקיומה של רשלנות רפואית, גובה הנזק הופך את התביעה ללא משתלמת מבחינה כלכלית, כיוון שגובה הפיצוי המרבי יהיה נמוך יותר מההוצאות המשפטיות. גם לגבי היבט זה ייעץ לכם עורך דין רשלנות רפואית.

עורך דין רשלנות רפואית

עורך דין רשלנות רפואית – ההיבט הכלכלי

משפחתו של אדם שנפטר כתוצאה מרשלנות רפואית תתקשה למצוא נחמה בפיצוי כספי. גם אדם שבריאותו נפגעה לצמיתות כתוצאה מרשלנות רפואית לא בהכרח יוכל להשיב את מצבו הרפואי לקדמותו באמצעות הפיצוי הכספי שיקבל. הפיצוי הכספי נועד לסייע לנפגע להתקיים בכבוד ולהתמודד עם המצב הרפואי שנכפה עליו.

אך עוד לפני קבלת הפיצוי הכספי, הגשת תביעה באמצעות עורך דין רשלנות רפואית כרוכה גם בהוצאות כספיות רבות, אותן יש לקחת בחשבון:

  •  תשלום לרופאים מומחים שיספקו את חוות דעתם המקצועית על התיק הרפואי שלכם, וכן יעידו בבית המשפט שהטיפול שקיבלתם היה רשלני ושבעקבותיו בריאותכם נפגעה.
  • תשלום לעדים מומחים נוספים, כמו מומחה תעסוקתי או שיקומי, שיעידו שבעקבות הנזק שנגרם לכם נפגע / אבד כושר העבודה שלכם או היכולת לבצע מטלות בסיסיות. עדויות אלו חשובות להוכחת היקף הנזק שנגרם לכם ולקביעת גובה הפיצויים.
  • אם בית המשפט יחליט למנות עדים מומחים מטעמו במקרים של סוגיות שנויות במחלוקת, הצד שיפסיד במשפט יאלץ לשאת גם בהוצאות הזימון ומתן חוות הדעת של מומחים אלו.
  • תשלום אגרה לבית המשפט והוצאות משפטיות שוטפות.
  •  שכר הטרחה לעורך דין רשלנות רפואית.

לעיתים רבות עורך דין רשלנות רפואית ימליץ לכם להגיע לפשרה ולא לחכות למתן פסק דין. בתביעות ביטוח רבות, הפשרה היא התוצאה המועדפת על שני הצדדים: התובע רוצה לשים סוף לתהליך המשפטי המייגע, לקבל את הפיצויים ולהתרכז בהחלמה, והרופא / המוסד הרפואי מעוניינים להימנע מפרסום פסק דין המאשים אותם ברשלנות.

נגישות