Menu

עורך דין תעבורה

עורכי דין תעבורה

תאונות דרכים במדינת ישראל מוגדרות כמכת מדינה, ויש לזכור שהם גובים קורבנות רבים בקרב אוכלוסיית מדינת ישראל. מספרי הנפגעים הרבים כתוצאה מתאונות הדרכים מובילים לחקיקה ענפה בנושא, ולהבדיל מהרבה נושאים אחרים, נושא זה של חוקי תעבורה נהנים מרמת אכיפה גבוהה במיוחד.

בנוסף, הענישה בגין עבירות תנועה חמורה מאוד. כך למשל אם שוטר חושד בנהג שהוא נימצא תחת השפעת אלכוהול, הוא יכול לשלול את רישיונו במקום. בנוסף, ישנה "שיטת הנקודות", משמעותה הוא בכך שכל נהג שעובר עבירת תנועה זניחה יחסית צובר נקודות רעות לזכותו, וברגע שהוא מגיע לסכום מסוים של נקודות, רישיונו נשלל לתקופה מסוימת. החוקים בתחום מסועפים ומתחדשים לעתים קרובות, וזה מה שהוביל להיווצרות תחום עיסוק חדש יחסית: עורך דין תעבורה.

עורך דין תעבורה

סוגי עבירות תנועה

עבירות תנועה ניתן לחלק לשני חלקים עיקריים: עבירות שנגמרות בתאונות או עבירות ללא שום נזק. כמובן שההבדל בין השניים הוא מהותי מבחינת הענישה, אך יש לשים לב שגם עבירות תנועה שלא הובילו לנזק בגוף או ברכוש עלולות להיגמר בענישה חמורה. ושוב נחזור לדוגמה של נהיגה בשכרות. אם שוטר תופס נהג תחת השפעת אלכוהול, הוא ישלול את רישיונו במקום, וזהו עונש חמור ביותר, שכן הוא עלול לעלות לעבריין התנועה במקום עבודתו.

ככל שהעבירה קשה יותר, כן עולה הצורך בעורך דין תעבורה, צורך זה מתחדד במיוחד כשמדברים על תאונות דרכים שהסתיימו עם נפגעים.

עורך דין תעבורה ותרומתו ללקוח

תפקידו הראשי של עורך דין תעבורה הוא לנסות ולזכות את לקוחו באופן מוחלט מהאשמות בעבירות תנועה. לכאורה משימה זו נראית כבלתי אפשרית, אך הלכה למעשה, עורך דין תעבורה טוב לעתים יכול למחוק את הרישום לחלוטין. כך למשל, מכשיר הינשוף שנהנה ממוניטין של אמינות מרבית, כבר הועמד בעבר למבחנים בהם לא הצליח לעמוד בהצלחה. כך לעיתים קרו מקרים בהם עורך דין תעבורה הצליח להוכיח את אי קבילותה של בדיקת הינשוף. יחד עם זאת, אין לתלות את כל התקוות בהוכחה מסוג זה משום שמדובר בהוכחה משפטית מורכבת ביותר.

במידה ועורך הדין לא מצליח להוכיח את חפותו המלאה של לקוחו, הוא יכול להפחית את העונש שלו בצורה משמעותית ביותר, וזה חשוב. תחשבו על אדם שעומדים לשלול את רישיונו. אין ספק שהשאלה האם הרישיון יישלל לחצי שנה או לשנתיים אקוטית ביותר.

עברו של הנהג

אחד הקריטריונים החשובים ביותר בהם נעזר עורך דין תעבורה להפחתת עונשו של הנהג זה עברו על הכביש של הנהג. ככל שהרקורד של הנהג "נקי" יותר והוותק על הכביש רב יותר, כן משימתו של עורך הדין הופכת להיות קלה יותר. ככל שהתיק מלא ברישומים קודמים ודומים למקרה הנדון, כן התיק הופך להיות ראיה בידי התביעה, ועורך דין תעבורה צריך להגן על לקוחו גם מפני עבירותיו הקודמות.

לסיכום יאמר כי חשוב להגיע למשפט דיני תעבורה בליווי עורך דין תעבורה מנוסה.

נגישות